niedziela, 20 maja 2012

Moto story

ABAKO

Niemcy 1923-25

ABAKO 129 ccm - 1923 r

 ABAKO jest mało znanym , produkowanym w latach 1923-1925 motocyklem niemieckim wywodzącym się z Norymbergi. Twórcą jego był Samuel Feliks Weikersheimer.
ABAKO 129 ccm - 1923 r
   Motocykl wyposażony był w jednocylindrowy silnik dwusuwowy o pojemności 129 ccm i mocy 2,6 KM (póżniej także 119 ccm), sprzęgnięty ze skrzynią biegów własnej konstrukcji Sturmey-Archer przenoszącą napęd systemem łańcuchowym. Dalej napęd przenoszony był poprzez łańcuch na tylne koło.
Silnik z wyraźnym mechanizmem łańcuchowym

    Konstrukcja  ta była już bardzo zaawansowana, gdyż motocykl posiadał już bęben hamulcowy z przodu, który w innych dużych firmach był częściowo wprowadzany w życie znacznie później.
Bardzo lekka konstrukcja (55 kg) w połączeniu z zaawansowanymi szczegółami, takimi jak napęd łańcuchowy na tylne koło i hamulec bębnowy w przednim kole przełożyły się na sukcesy sportowe w 1925 r. (Trianga Rud - drugie miejsce w klasie 175 ccm; pierwsze miejsce w klasie 175 ccm na torze Solitude) Wszystkie wyniki zostały ustanowione przez Hansa Gradera z Norymbergi.
Hans Grader na ABAKO 129 ccm
   Pomimo tych sukcesów sportowych w 1925 ABAKO ogłosiło upadłość.
Po upadłości ABAKO przejął Johan Adam Vogler, dzięki któremu do 1929 produkowano nadal w małych ilościach motocykle wprowadzając w nich niewielkie zmiany.
ABAKO 129 ccm - 1923 r

Abako 119 ccm - 1925 r

Ówczesna reklama motocykli ABAKO

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz