niedziela, 13 maja 2012

Moto story ...

    Jakiś czas temu w moje ręce wpadła dość ciekawa na pierwszy rzut oka książka. Pobieżne jej przejrzenie skusiło mnie do jej nabycia. Jakież było me zdziwienie, kiedy to wgłębiając się weń odkryłem, iż książka ta, dumnie nosząca w tytule nazwę encyklopedia w gruncie rzeczy jest wyrywkowym, pasującym z jakiegoś powodu autorowi, spisem kilku tak naprawdę mało ciekawych lub ogólnie znanych firm i marek motocykli. Ano motocykli. Książką tą jest niewielka, acz dość opasła jak na swoje rozmiary Encyklopedia motocykli autorstwa Petera Henshaw'a. Według mnie angielska książka napisana, lub bardziej opisująca świat według angielskiego punktu widzenia - angielskie jest najlepsze, najładniejsze, właściwe i jedyne. Oczywiście nie muszę wspominać, że to właśnie angielskim markom poświęcone jest najwięcej miejsca. Kilku szczęściarzy z poza wysp miało również tą łaskawość, ale przynajmniej dla mnie rzuca się niestety dość macosze podejście do wielu ciekawych, pionierskich, i mało znanych a zasługujących na pamięć marek i modeli motocykli z całego świata. Nie twierdzę też, że wiele z nich pominięto w książce, owszem są, lecz dosłownie marginalnie potraktowane do jednego, góra dwóch zdań. A to trochę według mnie za mało.
   Nie ma tego złego... Przypomniało mi to o pewnym pomyśle z przed lat, kiedy to będąc uczestnikiem imprez motocyklowych, muzealnych wystaw, czy po prostu życia codziennego postanowiłem, że może kiedyś spróbuję stworzyć encyklopedię motocykli w dosłownym znaczeniu tego słowa. Jak nie w formie papierowej, to może elektronicznej. Niestety brak czasu i tak zwane zawsze coś powoduje ,że odkładam pomysł na później. Już byłem dość blisko założenia strony www, ale znów powyższe utrudnienia odstawiły na inną chwilę to co w sumie dobrze byłoby przynajmniej spróbować. Może wreszcie jakimiś małymi kroczkami przejdę do właściwego tempa . Ten blog, którego pewnie nie wielu będzie odwiedzać ma temu miedzy innymi służyć. Idea jest szczytna. Może nie alfabetycznie ( na początku) ale ruszam.

   Już wkrótce pierwszy tego typu post.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz