środa, 10 października 2012

sp... czyli vn 800 inaczej - widełki


   Jaką  rolę w motocyklu pełni przednie zawieszenie, chyba nikomu wyjaśniać nie trzeba. Jak owe wygląda - no z tym już różnie - zależy od typu, modelu, itp. Ale nadal będzie to przednie zawieszenie , potocznie zwane widełkami, lagami, przednią zawiechą , itd
 
   Oryginalnie w vulkanie mamy ładne, na pozór bardzo masywne zawieszenie. Chromowane osłony dodają powagi i uroku. Duży błotnik wypełnia resztę.









    Nie od dziś wiadomo, że kwintesencją choppera jest smukłe, długie, pozbawione wszelkich zbędnych osłon przednie zawieszenie. W bobberach, mimo że są pierwowzorami chopperów jest różnie - jedne są odchudzone jak w chopperach, inne masywne jak w cruiserach (na wzór oryginalnych), inne zaś posiadają zawieszenie typu springer (trapezowe). Jakie by nie było, ich celem jest między innymi uwypuklenie wyjątkowej sylwetki bobbera, a dodając do tego charakterystyczne ogumienie nadanie powagi i tego czegoś.






    Ten Vulkan w założeniu miał posiadać zawieszenie typu springer. Niestety chwilowo posiadać będzie zwykłe, lecz odchudzone. Samo przygotowanie nie stanowi problemu - zdjęcie osłon, odczepienie błotnika - to chwila. Przygotowanie do malowania też problemem nie jest.







    Mocowania błotnika tymczasowo pozostają na miejscu ( w razie "W"). Pomalowany i bez osłon również prezentuje się nieźle, choć zdaje się być nader szczupły.







Vn 800 by Bzyk

     Lecz po założeniu kół i pełnym uzbrojeniu motocykla, zawieszenie zdaje się dobrze współgrać z resztą ( co nie znaczy ze nie szykuje się zmiana na springera :) )


foto & tekst - Bzyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz